asdasd
101 - Pradinio ugdymo kabinetas 102 - Pradinio ugdymo kabinetas 102 102 102 102 103 - Pradinio ugdymo kabinetas 103 103 103 103 104 - logopedo kabinetas 105 - specialiojo pedagogo kabinetas 106 107 108 109 110 - sekretoriatas (raštinė) 110 110-1 - direktorius 110-2 - posėdžių kabinetas 110-3 - direktoriaus pavaduotojas ugdymui 111 111 111 112 112 112 113 114 - mokytojų kabinetas 114 115 - mokytojų skaitykla 116 - biblioteka 117 - biblioteka 117 118 - mokinių skaitykla 119 - poilsio kambarys 120 - technologijų kabinetas 120 120 120 121 - technologijų kabinetas 122 - technologijų kabinetas 122 122 122 123 - technologijų kabinetas 123 124 - technologijų kabinetas 124 124 124 124 125 125 126 - valgykla 126 126 126 126 126 126 126 127 - sporto salė 127 128 - persirengimo kabinetas 128 128 128 129 - persirengimo kabinetas 129 129 130 - aktų salė 131 - persirengimo kabinetas 131 131 131 132 132 133 134 vidinis kiemelis holas holas105 holas holas holas holas holas holas holas holas holas holas holas koridorius koridorius koridorius koridorius koridorius koridorius laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc holas holas holas holas holas holas holas laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc 201 - pradinio ugdymo klasė 201 202 - pradinio ugdymo klasė 202 202 203 - pradinio ugdymo klasė 203 203 203 203 203 203 204 - pradinio ugdymo klasė 205 - pradinio ugdymo klasė 205 205 205 205 205 206 - matematikos kabinetas 206 206 206 207 - matematikos kabinetas 207 207 207 208 - imformacinių technologijų kabinetas 209 - imformacinių technologijų kabinetas 209 209 209 209 209 209a 209a 210 - metodinis kabinetas 211 - lietuvių kalbos kabinetas 211 212 - socialinio pedagogo kabinetas 213 - etikos kabinetas 213 213 214 - tikybos kabinetas 214 215 - biologijos kabinetas 215 215 216 - techninių mokymo priemonių kabinetas 217 - istorijos kabinetas 217 217 217 218 - geografijos kabinetas 218 218 218 holas holas holas holas laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc 301 - pradinio ugdymo klasė 302 - pradinio ugdymo klasė 302 302 302 302 302 303 - pradinio ugdymo klasė 303 303 303 303 303 303 304 - pradinio ugdymo klasė 305 - pradinio ugdymo klasė 305 306 - užsienio kalbos kabinetas 306 306 306 307 - užsienio kalbos kabinetas 307 307 307 308 - užsienio kalbos kabinetas 308 308 308 309 - užsienio kalbos kabinetas 309 309 310 - lietuvių kalbos kabinetas 310 311 311 311 312 313 - laboratorija 313 314 - lietuvių kalbos kabinetas 314 314 315 - psichologijos kabinetas 316 317 318 318A 319 320 321 322
  • Lithuanian
  • English (United Kingdom)

header

Švietimo bendruomenė akcentuoja saugumą mokyklose

Jau tradicine tapusioje konferencijoje J. Janonio gimnazijoje rinkosi švietimo bendruomenė. Kartu su vadžios atstovais, savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Violeta Damskiene ir Šiaulių universitetu mokyklų mokytojai, mokinių tėvai ir patys mokiniai aptarė aktualias problemas ir lūkesčius.

Šių metų konferencijoje išskirtiniu akcentu tapo konferencijoje pristatyta “Geros mokyklos tyrimų analizė: Šiaulių miesto atvejis”, kurią rengė Šiaulių universiteto Edukologijos fakulteto doc. dr. E. Masiliauskienė, lekt. M. Vilkonienė ir lekt. dr. A. Norkus.

Tyrimo grupė pateikė pirminius rezultatus. Buvo aptarti esminiai geros mokyklos bruožai, trūkumai, silpnybės ir stiprybės.

Mokyklos pasirinkimas

Pristatydama tyrimą docentė E. Masiliauskienė aptarė, į ką dėmesį atkreipia mokiniai ir jų tėvai rinkdamiesi mokyklą.

Daugelis tėvų ir vaikų kaip pagrindinę pasirinkimo priežastį nurodė patogią mokyklos vietą. “Tampa aišku, kad centro mokyklos patrauklesnės už esančias rajonuose”, – apibendrino docentė.

Mokiniai gimnazijas taip pat renkasi ir atsižvelgdami į artimųjų ar draugų patirtį. Ne paskutinėje vietoje lieka ir kuriamas arba jau sukurtas mokyklos įvaizdis. Mokiniai vertina pozityvius visuomenės atsiliepimus, pranešimus laikraščiuose, kaimynų rekomendacijas.

Geros mokyklos požymiai

“Tiek mokiniams, tiek jų tėvams ir mokytojams svarbiausias geros mokyklos kriterijus – saugumas. Tiesa, tėvai ir mokytojai saugumą vertina skirtingai, tačiau tai yra natūralu”, – kalbėjo E. Masiliauskienė.

Tėvai akcentuoja visapusišką vaikų saugumą. Jų nuomone, vaikas neturi patirti diskomforto dėl santykių su mokytojais, bendraklasiais, ar dėl ugdymo sudėtingumo.

Mokytojai dėmesį skiria savo saugumui. “Kai mokytojas gali dirbti ir uždirbti, jaustis pilnaverčiu žmogumi, o ne patyčių objektu, tuomet jis gali jaustis saugiai”, – vieną iš respondentų atsakymų perskaitė pranešėja. Mokytojai, atsakydami į tyrimo klausimus, kaltina biurokratizmą, įvardija ir vadovo kompetencijos svarbą.

Dar vienas, ne mažiau svarbus geros mokyklos požymis, – darbuotojų profesionalumas. Tėvai akcentuoja aukštą pedagogų kompetenciją. Geroje mokykloje turi dirbti tikras, ne popieriuje, mokytojas. Tėvų nuomone, nei pinigai, nei moderniosios technologijos neatstos mokytojo.

Pranešime taip pat nuskambėjo, kad gera mokykla yra ne būtinai ta, kuri stipriai paruošia žinių prasme.

Didžiausi trūkumai

Apie trūkumus mokyklose daugiausia tyrime diskutavo mokinių tėvai. Jie įvardijo pedagogų profesionalumo stygių, vaikų ir pedagogų kartų konfliktą.

Tėvams kliūva seni mokytojų metodai ir šiandienos poreikių neatitinkanti pedagogika. Taip pat tėvai įvardijo, kad mokyklose trūksta lytinio švietimo. Čia pat išaiškėjo ir nemenka problema – mokiniai pernelyg demonstruoja seksualumą ir tai mokyklose yra toleruojama.

“Neskirstykite mokinių į gabius ir negabius, nedėkite “durniuko” etiketės”, – pranešime nuskambėjo vieno tyrimo respondento pastaba.

Mokyklų stiprybės

Tiek trūkumuose, tiek ir stiprybėse mokiniai ir tėvai nurodė mokytojų profesionalumą, kompetenciją. “Tai rodo ir gerąją mokyklų patirtį, vadinasi turime kuo pasidžiaugti”, – teigė E. Masiliauskienė.

Mokiniai gyrė mokyklas už tinkamai organizuojamus ugdymo turinio dalykus, gerai paruoštą programą. Ne vienas mokinys įvardijo geras galimybes studijuoti universitetuose baigus mokyklą, akcentuoja sustiprintus dalykus, kuriuos galima rinktis įvairiose mokyklose.

 

 

 

               pedagogai ir mokiniai vertindami dabartinę mokyklą akcentuoja iš dalies (tačiau tikrai ne visais atvejais) kitokį požiūrį į dabartinę mokyklą dėl įvairių priežasčių: turimos patirties, požiūrio į atliekamą darbą, siekio atliepti šiandienos iššūkius asmeniui, konkrečiai profesijai ir pan.