Eksperimentai su sniegu
There are no translations available.

140638390_189718626186277_7164227719312530757_nViskas kas vyksta aplinkoje, vaikui be galo įdomu, jis nori paliesti, užuosti, paragauti, suvokti pasaulį. Gamta ir joje esantys reiškiniai vaikams be galo artimi ir įdomūs. O kai gamta padovanoja tiek sniego ir šalčio, galima tyrinėti, atrasti, stebėti...
PUG 3 mokinukai susipažino su medžiagų būsenomis: skysta – kieta. Nulipdę sniego tortą tapė jį įvairiomis spalvomis, dekoravo žaislinėmis figūrėlėmis. Vėliau stebėjo, per kiek laiko sniegas kambario temperatūroje ištirpsta, lygino, matavo, rikiavo nuo didžiausio vandens kiekio iki mažiausio. Buvo pastebėta, kad ilgiausiai tirpo didžiausias tortas, o spalvos susilieja į vieną „murziną" spalvą. Atliko eksperimentą „Ledinė žvejyba": į stiklinę įpylė vandens, įmetė ledo gabalėlių, įmerkė iš pieštuko ir siūlo pagamintas meškeres ir užbėrė druskos. Vaikai stebėjo, kaip druska tirpdo ledą, druskos pagalba siūlas prišąla prie ledo. Visi drauge padarė išvadą – druskai tirpstant vandenyje, vanduo atšąla ir siūlas prišąla prie leduko. Vaikams labai patiko „Ledo mozaika" . Sudėję įvairią medžiagą, į indelius, viską užpylė vandeniu ir padėjo šalti lauke. Šaltis sustingdė mozaikas ir visi galėjo džiaugtis rezultatu. Mokinukai išbandė ir IT technologijas : pasitelkę 3D vaizdą https://www.mozaweb.com/lt/ stebėjo vandens apytakos ratą. Vanduo žemėje yra nuolat besikeičiančios būklės. Vandens ciklas apima tokius procesus kaip garavimas, kondensacija, tirpimas ir užšalimas. O kai sniegas už lango ištirpsta, visada galima pasigaminti dirbtinio sniego patiems ir besmegenius lipdyti lėkštėje.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Tuomėnienė